Menu

​نوقشت في كلية التربية للعلوم الانسانية بجامعة تكريت رسالة الماجستير للطالب صاحب سمير محمود والموسومة (دور استراتيجية القراءة عن قرب في تدريس التعابير الإصلاحية لطلبة الجامعة دارسي اللغة الانكليزية _ لغة أجنبية (The Role of Close Reading Strategy in Teaching Idioms to EFL University Students) حيث تستخدم القراءة عن قرب كاستراتيجية في عدة مجالات لتحسين الفهم القرائي ، يجب على الطلاب قراءة النص وإعادة قراءته والتعليق عليه وتلخيصه وشرحه في الفصل الدراسي ، تساعد هذه الاستراتيجية الطلاب على التأني في قراءتهم مما يؤدي إلى فهم أفضل للتعابير الاصطلاحية. يمكن اعتبار التعابير الاصطلاحية مجموعة من الكلمات التي تختلف معانيها عن معنى مكوناتها ، وبالتالي فإن التعابير هي أيضًا جزءا ً لا يمكن تغييره من كل لغة ويحتاج فهمها إلى معرفة جيدة . تختلف التعابير الاصطلاحية تمامًا عن جميع أشكال اللغة ، حيث لا يمكن تخمين معانيها من كلماتها الفردية. وكذلك تختلف باختلاف اقترانها بكلمات او مقاطع لغوية وتكون تعابيرها غير مرنة ولقد توصلت الرسالة الى عدد من النتائج اهمها :

1. The achievement of the students of the experimental group is better than that of ..the students of the control group which indicates that those students have positively ..responded to the suggested strategy and that CRS is effective in stimulating ..students' creativity in the comprehension of idioms

2. It appears that teaching students by using CRS helps improve their reading comprehension of idioms.

3. In the context of CRS, challenging and difficult idioms allow undergraduate students to increase their motivation, confidence, ability, and performance.

4. The use of CRS in the class is useful to improve the social interaction among .students. The students share information, participate in the reading comprehension of idioms and answer the questions freely.

5. Using CRS helps students to understand, organize, and analyze all features and …types .of idioms in the best way

122684249 1249991625362591 2332927838198553633 n 45d22

122675684 384828822882751 3453683017492652120 n 703ee

Go to top